Digitalizarea in domeniul asigurarilor. Traim intr-o lume a digitalizarii, in care viitorul va fi online. Era semnaturilor fizice, a politelor de asigurare printate pe hartie si tinute aproape pentru dovada existentei (exemplu: RCA-ul printat), a dosarelor fizice de documente se apropie de sfarsit.
Acesta era trendul pe care il urmam (ce-i drept intr-un ritm mai lent) pana in 2019, dar odata cu izbucnirea pandemiei COVID-19, trendul de migrare spre online si digital nu doar ca s-a accentuat, ci a inceput sa fie un stil de viata.
Desi digitalizarea a aparut initial ca o imbunatatire si eficientizare a proceselor la nivelul firmelor, companiilor, dar si la nivelul sectorului public (administratii financiare, primarii), odata cu pandemia, digitalizarea s-a transformat din eficientizare in protectie.
De ce protectie?
Pentru ca oricine isi dorea sa evite contactul fizic cu alte persoane si prin urmare, sa-si reduca riscul de a lua virusul Sars-Cov 19, putea sa isi faca asigurarile de la distanta, din siguranta oferita de propria casa sau de birou.
Cum s-au digitalizat firmele de asigurari?
Prima si cea mai importanta schimbare a fost cea in care s-a eliminat nevoia semnaturii fizice, care a fost inlocuita de o semnatura digitala.
Cu alte cuvinte, clientul lua legatura cu mine si imi transmitea in format digital documentele de care aveam nevoie pentru a emite polita. Odata generata oferta, o trimiteam pentru validare clientului si anume: pe numarul de telefon oferit de catre client, se trimite un cod unic de care am nevoie pentru validare. Acest cod unic trimis prin SMS ia locul semnaturii fizice. Transmiterea acestuia de catre client constituie consintamantul acestuia pentru emiterea politei de asigurare (odata cu dovada de plata).
Alternativa la oferta validate prin SMS, este primirea unui link (fie prin email, fie prin sms), pe care clientul il poate accesa folosind drept parola ultimele 6 cifre ale CNP-ului, urmand ca mai departe sa declare ca a luat la cunostinta termenii ofertei si isi ofera consintamantul pentru emiterea acesteia.
Care sunt avantajele oferite de digitalizare?
Inainte de toate, protejarea atat a clientului, cat si a agentului prin evitarea contactului fizic datorita faptului ca:
NU mai este nevoie de o semnatura fizica, am migrat catre semnaturile digitale.
NU mai este nevoie de asigurarea printata pentru a dovedi existenta lor (exemplu: existenta RCA-urilor poate fi verificata online acum)
NU mai este nevoie de plati in numerar (decat daca clientul solicita expres acest lucru), politele de asigurare pot fi platite atat online (cu cardul), cat si prin transfer bancar.
In afara aspectului de protectie, digitalizarea a venit si cu alte beneficii precum:
Evitarea aglomeratiei si a cozilor;
Evitarea nevoii deplasarii pana la agentie.
Ambele aspecte se traduc mai departe in timp important salvat care poate fi redirectionat pentru a rezolva alte lucruri importante sau pur si simplu pentru a petrece timp cu familia.