Peste tot auzim si citim despre HoReCa si cum a fost acest sector afectat de criza globala generata de pandemia cu virusul Sars Cov-19 (Covid19, pe scurt). E clar ca acesta este un sector comercial grav afectat, dar putem raspunde si la intrebarea: cum il putem proteja? Sau mai bine spus, cum poti tu, in calitate de proprietar sau administrator al unei firme din sectorul acesta, sa iti protejezi afacerea?

Inainte de toate, ce inseamna HoReCa?
Pe scurt, vorbim de industria ospitalitatii, si anume: servicii de cazare si mancare. Termenul HoReCa vine ca o abreviere a mai multor domenii similare: HOteluri, REstaurante si CAfenele (sau catering). Asa a fost creat acronimul: HoReCa.

Cum iti poti proteja afacerea din domeniul HoReCa?
Prin singura asigurare de pe piata din Romania conceputa special pentru afacerile ce activeaza in sectorul ospitalitatii, si anume: asigurarea pentru restaurante si hoteluri.

Cui i se adreseaza aceasta asigurare?
Desi denumirea aceste asigurari acopera genericul “restaurante si hoteluri”, aceasta poate fi incheiata, mai specific, pentru:
Restaurant, pizzerie, cofetarie, snackbar, bistro;
Cafenea, vinoteca, ceainarie;
Hotel, motel sau hostel.
In continuare voi folosi generic restaurant si hotel pentru a sumariza toate localurile de mai sus.

Care sunt optiunile de asigurare?
Orice asigurare pentru IMM-uri va veni in doua optiuni din care poti alege:
Pachetul Eficient: riscuri de baza;
Pachetul Avantaj: riscurile incluse in Pachetul Eficient plus riscuri suplimentare.

Care sunt riscurile acoperite de Pachetul Eficient?
Asigurarea echipamentelor profesionale de bucatarie;
Accidentarea persoanelor aflate in interiorul localului (restaurant/hotel);
Acte de furt, talharie sau vandalism.
Avarii accidentale ale sistemelor de incalzire, de aer conditionat, precum si daune produse de avariile instalatiilor de apa;
Accidentarea persoanelor aflate in interiorul magazinului;
Fenomene sau catastrofe naturale;
Fenomene electrice, incendii, trasnet, explozie sau emanatii de fum, gaz sau vapori;
Cheltuieli generate de interventia pompierilor, precum si cheltuieli facute cu demolarea, evacuarea, transportul si reproiectarea.

Care sunt riscurile suplimentare, incluse in Pachetul Avantaj?
Asigurarea banilor depozitati in seif, dar si in timpul transportului lor;
Infidelitatea angajatilor;
Cheltuieli generate de intreruperea activitatii din varii motive;
Futul hainelor clientilor din garderoba localului;
Raspundere pentru intoxicatia cu Salmonella.

Care sunt restrictiile de acoperire? Cand nu poti fi asigurat?
Cele mai importante restrictii sunt urmatoarele:
1. Locatia trebuie sa se afle pe teritoriul Romaniei.
2. Localul sa nu se afle intr-o cladire: cu risc seismic 1, 2, urgenta U1 sau intr-o cladire fara autorizatie sau aviz de construcite;
3. Localul sa nu se afle la mai putin de 100m de ape, in zone in care este interzisa constructia sau sunt predispuse la inundatii, alunecari de teren sau avalanse.
Pe ce perioada poti incheia o astfel de polita de asigurare?
Asigurarea pentru restaurante si hoteluri poate fi realizata pe o perioada de un an sau mai multi ani. Datele scadente pentru primele de asigurare vor fi stabilite impreuna cu agentul de asigurare.

Daca ai nevoie si iti doresti si tu sa-ti protejezi restaurantul sau hotelul, te invit sa ma contactezi si iti pot face o oferta personzalita.

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si astfel vei fi la curent cu ultimele noutati din domeniul asigurarilor!

Articole asemanatoare